Συνέδρια

Saturday, December 10, 2016

Χριστούγεννα στην Α' τάξη



Το κείμενο στην πιο κάτω παρουσίαση έχει συνοικοδομηθεί με παιδιά Α' τάξης, μετά από συζήτηση γύρω από τη θεματική "Χριστούγεννα" (εικόνες, η ιστορία της γέννησης ως παραμύθι).

Εργαστήκαμε σε κρυπτόλεξο, βάλαμε τις εικόνες σε σειρά, ενώ για κάθε εικόνα τα παιδιά γράφουν μια λεζάντα. Τα παιδιά που δυσκολεύονται, μπορούν να δομήσουν την πρόταση, να γράψετε τις λέξεις σε καρτέλες, τις οποίες να βάλουν στη σωστή σειρά.

Συζητήσαμε την έννοια των Χριστουγέννων και τι σημαίνει αυτή για κάθε παιδί (ιδεοθύελλα). Μέσα από τη συζήτηση, προσπάθησα να ξεφύγουμε λίγο από τα προφανή (δώρα) και να προχωρήσουμε ένα βήμα παρακάτω. Αυτό γίνεται με φωτογραφίες που ενεργοποιούν το μυαλό και το συναίσθημα.

Εργαστήκαμε και σε κειμενοκατασκευή. Στο τέλος της παρουσίασης, θα δείτε τις οδηγίες και αυτά που χρειάζεται να προετοιμάσετε. Η αλήθεια είναι πως είναι λίγο μπελαδίδικη για τον εκπαιδευτικό, ειδικότερα όταν έχει να ετοιμάσει 20 - 25 τέτοια, αλλά η αντίδραση των παιδιών αξίζει!

Φύλλα εργασίας:




Κάτι το οποίο συνηθίζω να κάνω, είναι μια σοκολατοδημιουργία. Αυτή... καθόλου μπελαδίδικη. Απλά χρειάζεται λίγη οργάνωση.

Υλικά:
-σοκολάτα κουβερτούρα
-φουντούκια κοπανισμένα (δεδομένου ότι κανένα παιδί δεν έχει αλλεργία σ' αυτά)
-δημητριακά (κατά προτίμηση rice crisps)

-2 κατσαρόλες (για μπεν μαρί)
-δίσκος με αλουμινόχαρτο
-θήκες για τρούφες
-ξύλινη κουτάλα και κουτάλια (κατά προτίμηση σούπας)
-πλαστικά γάντια
-ποδιά
-σκούφος του σεφ (αυτό προαιρετικό, αλλά απαραίτητο για το ... πρεστίζ της δραστηριότητας)

Αφού συζητήσετε με τα παιδιά για διάφορα Χριστουγεννιάτικα γλυκά που γνωρίζουν, έρχεται η ώρα για το ιδιαίτερο γλυκό, το σοκολατένιο.

Η οργάνωση που είχα ήταν η εξής:

-Προετοίμασα από πριν το μπεν - μαρί, ώστε το νερό να είναι ζεστό. Αυτό μπορεί να γίνει το πρωί πριν την έναρξη, ή στο διάλειμμα.
-Αφού πλύναμε τα χέρια μας και θυμηθήκαμε τους κανόνες, φορέσαμε τα γάντια μας. Κόπηκε η σοκολάτα, την οποία εγώ έβαλα στο μπεν μαρί μέχρι να λιώσει.
Η φωτογραφία είναι ενδεικτική
-Όση ώρα αυτή έλιωνε, τα παιδιά ετοίμασαν τις θήκες στο δίσκο και ετοιμάστηκαν με το κουτάλι. Παρατηρήσαμε τη σοκολάτα να λιώνει, ενώ προστέθηκαν τα φουντούκια και τα δημητριακά.
-Τα παιδιά έπαιρναν με το κουτάλι το μίγμα και με ένα δεύτερο κουτάλι το έσπρωχναν στη φόρμα.
-Το αφήσαμε να κρυώσει και μετά ... (αντιλαμβάνεστε).

Τα σοκολατάκια μοιάζουν κάπως έτσι ...


Η φωτογραφία είναι ενδεικτική